Peugeot 2008
Tento model je velice podobný svému předchozímu modelu, tedy 208. Až na panel, který je těsně pod pátými dveřmi, to spíše připomíná většího sourozence 3008. Automobilka Peugeot by chtěla, aby tento model byl stejně úspěšný, jako jeho větší předchůdce.
Toto vozidlo je velice bohaté na jízdní asistenty. Samozřejmostí je hlídač mrtvých úhlů a automatické nouzové brzdění. Dále tu můžete najít nastavení tempomatu podle rychlostního omezení, asistenta pro jízdu v pruzích, hlídání pozornosti řidiče, adaptivní tempomat, anebo dokonce rozpoznávání dopravních značek.
Oproti svému předchůdci je 2008 o čtrnáct centimetrů delší a má prodloužený rozvor náprav, z tohoto budou mít radost především pasažéři zadních sedadel. Automobilka ale uvádí, že se celkově zvětšil celý interiér. Zavazadlový prostor má před sklopením sedaček 405 litrů a dvojitou podlahu, která tak nabízí dalších 29 litrů.
Jak jsem již uvedla, na našem trhu je k dispozici na naftu i benzín, v prodejnách se ale objeví i verze e-2008, která bude poháněna čistě na elektřinu. Hmotnost 2008 je 1548 kilogramů, baterii o kapacitě 50kWh, 136 koní pod kapotou a dojezd by se měl pohybovat okolo 310 kilometrů na jedno nabití podle měřícího cyklu WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Producere – Světový harmonizovaný test lehkých vozidel).
Jestliže jste ale zastánci tradice, tedy benzínu, máte na výběr tři varianty tříválce PureTech – 100, 130 a 155 koní, tedy 205, 230 a 240 N. m. Verze 100 a 130 bývají se šestistupňovou převodovkou, 155 a i 130 můžete mít s osmistupňovým automatem.
Pro “naftaře“ jsou připraveny dvě verze motoru 1,5 BlueHDi, a to se 100 nebo 130 koňmi pod kapotou. Slabší má ve výbavě manuální šestistupňovou převodovku, u té silnější je k dispozici již automatický osmikvalt.
Koncem letošního roku by se mělo začít s prodejem nového typu vozidla. Bohužel, zatím nezjistíte, na kolik by Vás tato novinka vyšla. Peugeot 2008, který se prodává v současné době, Vás v základu vyjde na 350 tisíc korun.